Udruga građana “Melior” Mostar: Financije i mladi
Da li se obrazovni sustav na kvalitetan način bavi mladim ljudima, pogotovu u završnim razredima srednjih škola? O njihovim stavovima i razmišljanjima zaključci se često donose temeljem sadržaja kojeg oni objavljuju na društvenim mrežama.
Projekt “Smart money – financijsko upravljanje za mlade’’ za cilj je imao pružiti mladima osnovne informacije o svijetu financija i upravljanja novcem te otvoriti dijalog o ovoj temi u lokalnoj zajednici.
Tako su se mladi, kroz aktivnosti ovog projekta, educirali o modelima odgovornog upravljanja novcem, ulaganjima novca u dugoročne projekte kao i o drugim važnim temama koje direktno utječu kako na njih same tako i na njihove obitelji.
Jednom od projektnih aktivnosti formirana je “radna grupa” mladih koja je, zajedno sa projektnim timom, definirala pitanja za anketni upitnik kojima su se sondirala znanja mladih o širokom spektru upravljanja financijama.
Tematika financijskog znanja u užem, odnosno financijske pismenosti u širem smislu, postala je predmetom sveopćeg interesa tek tijekom posljednje globalne financijske krize, i to uslijed ekstremne neizvjesnosti koja je zavladala u svim sferama gospodarskog i društvenog života.
Tijekom sastanaka sa “radnom grupom” isticano je da važnosti financijske pismenosti u prilog govore i postojeća istraživanja aktualnih gospodarskih kretanja čiji rezultati ukazuju na
činjenicu da je nedovoljna financijska pismenost stanovništva bila jedan od neposrednih okidača financijske krize, osobito u Sjedinjenim Američkim Državama.
Baš zbog toga značajan je bio ovaj projekt jer poseban naglasak stavlja na populaciju mladih, posebice populaciju srednjoškolaca koja se nalazi na kraju svog srednjoškolskog obrazovanja i koja će se, u bliskoj budućnosti, intenzivno suočavati s financijskim obvezama i sve složenijim financijskim proizvodima i uslugama.
Pojednostavljujući složen svijet sustava financija Udruga građana (UG) “Melior” iz Mostara izradila je, kroz ovaj projekt, Vodič čija svrha je da, u sažetoj i mladima zanimljivoj formi, pruži konkretne i kratke odgovore na financijske dileme kako bi se, dodatno, pojasnio kompleksan svijet financija.
Ovaj Vodič ima veću učinkovitost uzme li se u obzir da su mladi danas zatrpani beznačajnim i neprovjerenim informacijama te da je njihova sposbnost koncentracije svedena na par minuta koliko im i treba da “preskrolaju” sadržaje na društvenim mrežama.
Vodič sadrži i interaktivne dijagrame koji pružaju osnovne značajke u svakoj od odabranih tema te “provociraju” mlade na razmišljanje o zadatcima koji prate te dijagrame pa se u “Melioru” nadaju da će ovaj projektni materijal postići svoju svrhu.
Vodič je promoviran zajedno sa projektnim video spotom koji je urađen u suradnji sa plesnim studiom “B-Dance” iz Mostara, a sve s ciljem bolje pozornosti mladih na sam vodič i glavni projektni cilj.
Plesni video spot je sniman u cooworking prostoru mostarskog Code Hub-a tako da je mladima pružena prilika i da vide ovaj sve popularniji način rada star up kompanija koje, uglavnom, pokreću mladi ljudi.
Projekat “Smart money – financijsko upravljanje za mlade’’ finasira Evropska unija iz grant šeme projekta “Jačanje lokalnog učešća i saradnje kroz partnerstvo javnih vlasti i organizacija civilnog društva u Bosni i Hercegovini – LINK za saradnju/suradnju (LINK4Cooperation)”, a sufinansira Grad Mostar.